Förvirrad tjej

I eftermiddags kom jag på att jag sett en Adidasbutik på Triangelns köpcentrum och berättade detta ivrigt för Sebastian - som inte trodde på mig. Jag hävdade att jag var helt säker på att jag sett butiken, men Sebastian fortsatte tvivla. Han menade på att det inte alls finns någon Adidasbutik på Triangeln och att han då hade vetat om detta, så jag började tvivla på mig själv och började undra om jag kanske bara drömt att jag sett en Adidasbutik där. För att ta reda på saken så gick vi till Triangeln för att leta upp den påstådda butiken - som såklart inte fanns :P Som att inte det räckte med knasheter från min sida, så råkade jag låsa ute oss för ANDRA gången på en vecka idag. Ibland orkar jag inte med mig själv alltså. Häromdagen låste jag in nycklarna i tvättstugan och idag låste jag in nycklarna på vinden. Varje gång har jag skrattat ihjäl mig när jag kommit på vad jag gjort - bättre det än att bryta ihop haha! När jag låste ute oss häromdagen hade vi inga jackor och blev utelåsta på gården, idag blev vi iallafall utelåsta inne i trapphuset, hehe.  
 
Ikväll har vi ätit köttfärsfyllda paprikor, se nedan! 
 
 
 
Köttfärsfyllda paprikor
4 stora eller 6 mindre paprikor 
500 g nötfärs
1 gul lök
1 vitlök
150 gram champinjoner 
1 köttfärsbuljongtärning
3 msk tomatpuré
1 dl grädde
Chilikrydda, paprikakrydda, salt & peppar
Riven ost
 
Hacka löken och vitlöken, stek i olja. Lägg i köttfärsen i pannan och stek tills den är färdig. Lägg i champinjoner som du delat i mindre bitar, grädde, buljongtärning och tomatpuré. Låt puttra några minuter och krydda. Skär av locken från paprikorna, skölj och kärna ur. Spara locken. Ställ paprikorna på bakplåtspapper i en ugnsform eller på en plåt (om de är vingliga kan du skära av lite från botten för att de ska stå rakt). Fyll paprikorna med köttfärsen och toppa med ost, ställ in i ugnen på 200 grader i cirka 25 minuter, tills osten fått fin färg. Lägg på locken på paprikorna när det är 5 minuter kvar. Detta åt vi med en god sallad och keso. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0