HIIT

Jag tar tillbaka vad jag skrev imorse om fint väder. Solen försvann lika snabbt som den tittade fram och fyfaaaaan vad kallt det varit idag. Efter skolan gick jag frusen till gymmet och värmde upp ordentligt för att sedan  träna bröst och triceps. Efter styrkepasset lekte jag med pulsen i form av HIIT. HIIT betyder högintensiv intervallträning och ska vara det mest effektiva när det kommer till fettförbränning. Jag brukar springa i intervaller, men inte i högintensiva intervaller. Jag gjorde inte riktigt som man ska, utan anpassade det efter mig själv. HIIT går ut på att du preseterar det maximala som du klarar av under 15-30 sek och sedan vilar i ungefär 2 minuter (men under vilan så ska du ändå röra på dig, typ promenera). Detta gör du om och om igen, tills du stupar hehe. Detta är mycket lättare att göra utomhus eller på en spinningcykel eftersom det tar tid att ändra hastigheten på löpbandet. Man ska inte träna någonting annat varken före eller efter HIIT, vilken inte riktigt passar mig eftersom jag oftast kombinerar styrka och cardio. Jag tränade HIIT genom att springa allt jag kunde i 30 sek, vilade i 30 sek (stod stilla på sidan av löpbandet medans det var igång) och upprepade detta i 20 min och avslutade sedan med 15 minuters jogging. Jag gjorde som sagt inte riktigt som man skulle, men skulle ändå vilja kalla det högintensiv intervallträning för PUST OCH STÖN vad jobbigt det var. 
 
Provsmakning nummer 1 av aminosyror: pink lemonade
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0