Kosttillskott

När vi ändå var i krokarna (efter lunchen, vid Caroli) passade vi på att gå in om Budo & Fitness, där vi köpte med oss ett flak Celsius som var på extrapris (400 kr istället för 600 kr) och jag fick med mig smakprover på olika aminosyror så att jag kan bestämma vilken jag ska köpa. Sebastians aminosyror med smak av citron och lime är väldigt äckliga enligt mig och underbart goda enligt honom. Nu får vi se vilken som faller mig i smaken :) Alltså åååh de har ett par träningsleggings från Better Bodies i militärmönster på Budo & Fitness som är SÅ snygga. Jag har velat ha dem ett bra tag nu, men jag tycker inte att ett par träningsbyxor är värda 800 kr... 
 
Har skrivit en del om Celsius tidigare då detta är något som alltid finns hemma hos oss då Sebastian dricker det regelbundet, jag dricker det dock väldigt sällan - men det händer! Jag tror att alla hört talas om denna hypade produkt men för er som har missat så är det en energidryck men utan kemikalier, socker och väldigt lite kalorier. Celsius ökar även förbränningen, innehåller vitaminer och massor med antioxidanter.
 
Över till aminosyrorna då! Muskler är uppbyggda av protein, och protein är uppbyggt av aminosyror. Vi alla vet ju att det är viktigt att få i sig mycket protein när man tränar och tillskott är då ett komplement till kosten för att få i sig tillräckligt mycket. På samma sätt är aminosyrorna viktigt och även detta kan man få i sig genom vissa livsmedel men tränar man mycket så behöver man få i sig mer - och då kan detta tas som tillskott. Det aminosyrorna gör är: ökar muskelbyggnaden, motverkar muskelnedbrytning, förstärker immunförvsvaret och ökar din energi. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0