Ljuuuuvlig middag!

Idag lagade jag en stor favorit, denna rätten är SÅ himla god! Inte nog med ett såsen är supergod så blir kycklingen jätte mör eftersom den är i ugnen länge. Och det bästa med allt är ju att rätten lagas nästan av sig själv :)
 
I flera dagar har jag haft cravings efter pumpa i alla dess former! Det måste vara för att det har varit Halloween.  Jag har velat äta pumpasoppa, pumpapaj och ugnsrostad pumpa. Idag kunde jag inte hålla mig längre så det blev ugnsrostad pumpa till den himmelsgoda kycklingen :D Nu har jag stillat mitt sug en aning, men suktar fortfarande efter andra pumparätter. 
  
 
 
Mör kyckling i ugn med sambal oelek
4-6 kycklingfiléer
5 dl grädde
3 dl dl créme fraiche
½ dl soja
2 tsk sambal oelek (mer om du gillar stark mat)
3 pressade vitlöksklyftor 
 
Lägg kycklingfiléerna i en ugnsform. Blanda ihop alla ingredienserna och häll över kycklingen. Sätt in i ugnen i 1 timme och 30 minuter på 175 grader. Vänd gärna filéerna under tiden, men det är inget måste. Detta åt vi med ugnsrostad pumpa och smör- och vitlöksstekta champinjoner. Jag tror dock att rätten är som godast med ris till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0