Nya skor och ny frukost

God morgon! Startade dagen på gymmet klockan 8, var ju tvungen att inviga mina nya löparskor - och de gjorde mig inte besviken! Det blev 6 km löpning med intervaller, för er som är nyfikna på intervallöpningen så börjar jag med 5-10 minuters jogging, sedan springer jag 1 minut på hög hastighet (runt hastighet 12-13 på löpbandet) och sedan joggar jag i 1 minut. Detta gör jag ungefär 10 gånger, alltså 20 minuter. Och sedan avslutar jag med 5-10 minuters jogging. 
 
Väl hemma hade jag redan igår förberett frukost. På senare tid har det blivit väldigt populärt på hälsobloggar med så kallad davosgröt, vilket jag inte varit jätte intresserad av att testa då jag inte tycker att det låter så gott men eftersom det är så himla poppis så tänkte jag att det kanske var på tiden att testa. Och det var ju faktiskt gott. Men det är nog inte så gott utan topping.
 
Nu ska jag iväg och jobba! Och gissa vad. Jag har gjort något jag aldrig gör. Bakat en kladdkaka! Den blev inte riktigt som jag tänkt mig, men den är kanske god ändå, så tar med den till jobb så får vi se vad kollegorna säger :) Jag kände att har man fyllt år måste man nog bjuda på en födelsedagskaka. 
 
 
Davosgröt: blanda ihop 1 dl fiberhavregryn och 2 dl yoghurt (eller 1 dl yoghurt och 1 dl kvarg), låt stå i kylen över natten. Om du tycker den är lite tjock på morgonen kan du hälla i en liten skvätt yoghurt till. Toppa med vad du vill :) Idag hade jag blåbär, kokos, gojibär, pumpakärnor och valnötter. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0