Nyttig "kaka" till lunch

Hej hej! Jag la ju upp en teaser från jobb tidigare om min lunch - som jag nu tänkte dela med mig av :) Jag har ju tidigare skrivit om när jag rört ihop och lagat lunch i micron på jobb, som jag gör ibland när jag inte har någon matlåda kylen. Idag slängde jag ihop något som mina kollegor tyckte såg ut som kräk innan det åkte in i micron haha! Men det såg bättre ut när det var klart och det var dessutom gott! Precis som sist så passar det kanske bättre som mellis eller frukost men för mig blev det lunch. 
 
 
 

1 portion nyttig hallon- och banankaka

1 mosad banan

1 dl havregryn eller fiberhavregryn

½ dl tinade hallon

1 ägg

1 äggvita

½ tsk kardemumma

Blanda ihop alla ingredienser och häll upp i en skål. Sätt in i micron på högsta effekt i 3-4 minuter till det blivit en fast kaka. Detta toppade jag med kvarg och hallon. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0