Irriterad motionär

Offentligt meddelande: jag vet om att jag har en söt hund, jag vet att ni vill hälsa på henne, jag vet att hon är det minsta ni har sett, jag vet att ni inte kan tro era öron att hon är 5 år gammal och inte 5 månader jada jada jada... Varje dag blir vi stannade av ett dussintal människor som vill hälsa på Bianca och det är heeelt okej, jag säger allt ja med ett leende. MEN om jag och Bianca är ute och joggar eller powerwalkar och jag har hörlurar med musik då behöver ni väl inte börja prata med mig och stanna oss? Detta händer alltså varje gång vi är ute och motionerar, och det är inte det är jag är otrevlig och ignorerar er men jag har hög musik på så jag hör inte vad ni säger, och jag försöker dessutom motionera och vill då inte så stå tjitt-tjattra. Okej? Okej! 
 
Nog om det. Det blev alltså en lång runda med Bianca imorse, en powerwalk på en timme. Skönt att komma igång igen efter helgen! Idag är det skola hela eftermiddagen och sen ska jag försöka ta mig i kragen och börja tentaplugga. Har salstenta i ekonomi om 3 veckor och har 4 böcker att ta mig igenom. Tentaångesten börjar smyga sig på och det hade känts bra att för en gång skull inte börja tentaplugga dagarna innan tentan. 
 
 
 
Har snöat in mig på olika former av frukost som innehåller kakao och idag blev det något liknande som för någon dag sen men ändå något helt annat! 
 
Gröt på 1 dl fiberhavregryn, 2 dl vatten, lite salt, 1 msk kakao och 1 dl hallon. Toppad med kvarg, hallon och en röra på ½ mosad banan, 1 msk jordnötssmör och 1 tsk kakao. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0