Kanelbullens dag!

Det är nog ingen som har missat att det är kanelbullens dag idag?! Så idag har jag bakat LCHF-kanelbullar, dagen till ära. Det var väldigt gott men inte riktigt samma sak som en hederlig kanelbulle gjord på vetemjöl hehe. 
 
Mannen kommer inte hem förens sent ikväll så jag ska ha tjejkväll med mina favoritflickor, Bianca och Maja :) Vi ska äta thaimat, titta på film, dricka te och såklart äta mina kanelbullar. Myyyyys <3
 
 
LCHF-kanelbullar

Smeten:

3 ägg

100 g Philadelphia

1 tsk bakpulver

1 msk stevia strö

 

Fyllning:

100 g smör

½ - 1 dl stevia strö

1 msk kanel

 

Pensling:

1 ägg

 

Separera äggulorna och äggvitorna och lägg i varsin bunke. Tillsätt stevia i bunken med äggvitor och vispa till ett hårt skum, gör vänd-bunken-över-huvudet-testet för att se om skummet är hårt ;) Tillsätt bakpulver och Philadelphia i bunken med äggulor och vispa ihop det. Blanda försiktigt ner äggulsmeten i äggvitsmeten. Täck en plåt med bakplåtspapper och smöra in bakplåtspappret med lite smör. Bred ut smeten över plåten och sätt in i ugnen på 150 grader i 15 minuter. Låt svalna lite. Bred ut det rumstempererade smöret över hela degen, blanda stevia och kanel i en skål och strö sedan över detta. Rulla försiktigt ihop till en rulle och skär i cirka 1,5 cm stora bitar. Lägg de ihoprullade bitarna i bakformar. Pensla med ägg och sätt in i ugnen i 20 minuter på 150 grader. 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0