Lång "morgon"

Vilken lång morgon jag har haft idag! Började dagen med en powerwalk på 1,5 timme med Bianca och min vän Julia. Jag och Julia är vänner sen många år tillbaka och bor ganska nära varandra samt så motionerar båda två i samma park, men det blir sällan av att vi gör det tillsammans. Men varje gång vi ses så säger vi att detta måste vi ju göra oftare :P Idag lyckades vi iaf planera in en promenad tillsammans och vi valde verkligen rätt dag för vädret var underbart! Efter promenaden stack hon till sitt gym för att styrketräna och jag stack till mitt gym och mötte upp Sebastian och vår vän Magnus för ett pass tillsammans. Jag joinade grabbarna på lite bröst sen körde jag eget race med axlar och triceps :)

 

Både jag och Sebastian är lediga idag (kors i taket!!) men istället för quality time så har vi lite ärenden att utträtta :( Vi får ha en mysig kväll tillsammans istället!

 

Dagens frukost (snarare lunch?) blev en blåbärsgröt med massa topping, mmm! Jag förstår inte att det är så många människor som tycker att det är gott att äta vanlig havregrynsgröt med bara mjölk, det är ju inte gott! Gröt blir ju gott först när man tillsätter andra ingredienser eller har topping på :D Men men, smaken är ju som baken. 

Blåbärsgröt: 1 dl fiberhavregryn, 1 dl blåbär, 2 dl vatten, lite salt, kardemumma och kanel. Detta toppade jag med kvarg, mango, torkade äppelbitar, valnötter, solrosfrön och kakaonibs (och mjölk såklart, men ej med på bilden). 

 

Julia och Bianca :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0