LCHF-toast

När jag kom hem från skolan lagade jag LCHF-toast till lunch! Det var jätte gott men till nästa gång ska jag se om jag lyckas göra "plättarna" liiite mer fasta i mitten. 
 
 
LCHF-toast
1 ägg
125 g keso
3/4 msk fiberhusk/Finax psyllium
En nypa salt
 
Mixa ingredienserna med en stavmixer. Hetta upp en stekpanna med olja och klicka ut till plättar (för mig blev det 2 men kan nog bli fler om man gör de tunnare eller mindre). Stek på ena sidan tills de får fin färg, vänd plättarna och lägg på valfritt innehåll (jag la några skivor ost på båda plättarna och skinka, tomat och dijonsenap på ena plätten). Låt steka tills undersidan också fått fin färg och osten har smält. Lägg över den ena plätten över den andra, klart! 
 
Receptet har http://56kilo.alltforforaldrar.se kommit på :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0