Dagens

Idag invigde jag både ett par skor och en väska som jag köpte i Barcelona, är väldigt nöjd med mina köp!

När jag kom hem från jobbet var jag sjukt hungrig och trött, så ville slänga ihop någon relativt snabb och enkel middag. Vi hade tinat fisk så testade att göra något nytt! Resultatet ser ni nedan!

 

Fiskgratäng med Bacon
4 fiskfiléer av någon vit fisk, typ torsk ( jag hade såklart 8 filéer)
1 paket bacon
2,5 dl créme fraiche
2 dl grädde
1 msk dijonsenap
2 vitlöksklyftor
2 schalottenlökar
1 dl riven ost (gärna vällagrad, typ prästost)
½ d hackad persilja
salt, peppar

Lägg fiskfiléerna i en ugnsform. Skär baconen i bitar och stek den. Hacka schalottenlöken och stek även den. Blanda créme fraiche, grädde, dijonsenap, persilja, bacon, schalottenlök, pressad vitlök, salt och peppar. Häll röran över fisken. In i ugnen på 225 grader i 20 minuter. Detta åt vi med en sallad :) Mumma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0