Dinner

Efter att ha ätit tre mål om dagen ute i en vecka så var det skönt att äta hemmalagat idag, det blev köttfärslimpa! 
Jag vet att det inte ser så gott ut men det är svingott! 
 
Köfffärslimpa med sås
500 g nötfärs
1,5 dl mjölk eller vatten 
4 msk ströbröd 
1 ägg
2 gula lökar
Soja 
Valfria kryddor
1 msk smör
2,5 dl matlagningsgrädde 
 
Blanda mjölk eller vatten med ströbröd i en bunke och låt stå 5-10 min. Blanda i köttfärsen, äggen, 1 riven lök och kryddor (jag brukar ha i salt, vitpeppar, vitlökspulver, cayenne eller chili, aromat och persillade). Forma till en limpa och lägg i en ugnsform. Smält lite smör och blanda med lite soja och pensla på limpan. Hacka en lök i grova bitar och lägg i formen. Ställ in i ugnen på 175 grader i 45-50 min. Om man vill kan man göra såsen på spisen men för att underlätta kan man ta ut formen ett par minuter tidigare och hälla på grädden, lite soja och peppar, och in i ugnen igen så blir det en god och enkel sås! Och så en god sallad till detta, mums! 
 
(Receptet är för EN limpa, anledningen att det är två på bilden är för att jag alltid jag dubbelt så att vi har matlådor till jobbet!) :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0