Flämtande uttern

Idag testade jag att laga en ny rätt (ni märker kanske att jag gillar att testa nya maträtter hihi) med ett kul namn. Nämligen flämtande uttern :D Det blev oväntat gott tyckte både jag och Sebastian! Jag gillade verkligen kombinationen av starkt och sött. Fast nästa gång tar jag nog lite mer sambal oelek i ;) 

Flämtande uttern

4 kycklingfiléer

1 röd paprika
1

 burk minimajs

4 tsk socker


3 dl vispgrädde


1 tsk curry


1 ½ tsk sambal oelek


1 dl mango chutney


2 vitlöksklyftor

Salt och peppar

 

Strimla kycklingfiléerna. Bryn dem och krydda med salt och peppar (jag kryddade även med chilimix och cayenne men det är för att vi tillsätter det i all matlagning då vi älskar chili och stark mat). Lägg kycklingen i en ugnsform. Strimla paprikan och stek den tillsammans med majsen i socker. Lägg över kycklingen. Vispa grädden och blanda i curry, sambal oelek, mango chutney och 2 hackade vitlöksklyftor. Häll röran över kycklingen. Sätt in i ugnen på 225 grader i 25-30 minuter. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0