Blåbärsbröd

Häromdagen bakade jag ett grymt gott bröd som jag tänkte att ni skulle få receptet på. Dock tyckte jag att det blev lite torrt så jag rekommenderar att kanske ta ut det 10 minuter tidigare än receptet anger! 
 
Blåbärsbröd med aprikoser
2 dl havregryn
6 dl dinkelmjöl fullkorn
½ dl linfrön
½ - 1 dl hackade torkade aprikoser
1 dl solrosfrön
2 tsk bikarbonat
1 tsk kanel
1 tsk kardemumma
1 krm salt
3 dl naturell yoghurt
½ - 1 dl frysta blåbär
1 dl vatten
1 msk honung
1 msk rapsolja
 
Blanda först alla torra ingredienser i en bunke. Rör sedan ner de flytande ingredienserna och blanda ihop till en smet. Smöra en brödform och häll över smeten. Sätt in i den nedre delen av ugnen på 175 grader i cirka 90 minuter (jag hade tagit ut det en stund tidigare...). Ta ur brödet ur formen och låt svalna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0