Denna dagen blev inte alls som planerat. Men lika glad för det är jag!

Nej denna dagen blev inte riktigt som planerat, jobbigt för mig som är en så strukturerad person! När Sebastian kom hem från jobbet var tanken att vi skulle sticka till gymmet men det var så underbart väder så vi tänkte att vi först skulle promenera med Bianca och njuta av solen. Det slutade med att vi satt och myste vid kanalen med glass och pussar :) Helt plötsligt var det kväll och vi bestämde oss för att ta en vilodag från gymmet, vilket med lite eftertanke var en bra idé då jag har ont i hela kroppen. Vi har istället lagat middag och håller nu på att rensa garderoberna, senare ikväll unnar vi oss nog också lite soffmys. 
 
 
Middag idag blev ugnsrostade rödbetor med fetaost, valnötter och honung, laxfilé med timjan, babyspenat med balsamvinäger 
 
Rödbetorna är skalade och skurna i mindre bitar och tillagade i ugnen tillsammans med olivolja och flingsalt i 30 minuter på 225 grader. De sista 10 minuterna i ugnen smulade jag över fetaost och innan servering ringlade jag över honung och strödde grovhackade valnötter. 
 
Laxfiléerna är kryddade med salt, citronpeppar och timjan och tillagade på 225 grader i 15 minuter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0