Gårdagens bröllop

Godmorgon fina ni! Hoppas ni mår bra. Jag är lite sliten från igår, vilket är lite trist eftersom det är så fint väder, men det får bli en hemma-slapp-dag istället. Bröllopet igår var helt fantastiskt, det var över alla förväntningar! Det var utan tvekan det roligaste bröllopet jag någonsin varit på, underhållningen var så bra att vi satt och skrattade hysteriskt. Vigseln var i Allahelgonakyrkan i Lund och efter det åkte vi till Logen i Lund där festen hölls. Vi drack fördrink och minglade i två timmar innan det var dags för middagen. Middagen var en underbar buffé med bland annat vildsvinskött som de hade grillat på gården i 5 timmar, så gott! Förutom fina tal, lekar och annat under middagssittningen (jag, Oskar och Alex höll i skoleken :D) så hade de underhållning i form av 3 dragqueens som uppträdde och det var något av det roligaste jag sett, jag kan säga att jag har träningsvärk i magen efter allt skratt. Efter det spektaklet trodde vi inte att det kunde bli roligare, men där hade vi fel. Hela brudgummens familj gjorde också en grymt rolig show! Sist men inte minst hade bruden planerat en sista underhållning som ingen annan visste om förutom ett fåtal av oss. Bruden är nämligen instruktör i strippaerobic och hade fått dit hur många som helst av sina deltagare som kom in från ingenstans och uppträdde mitt i lokalen bland alla. Vi hade först placerat ut 5 personer ur den närmsta familjen som satt på stolar mitt i och fick varsin privat strippaerobicdans innan alla andra kom in och dansade. Det var så häftigt! Sedan blev det dricka och dans resten av natten :) 
 
Update: jag får ju inte glömma att nämna att brudparets vals slutade med gangnam style som sedan alla gäster joinade på haha!
 
Nu kommer en bildbomb från gårdagen, ursäkta den dåliga kvalitén.
 
Vigseln i Allahelgonakyrkan
 
 
Som ni ser var temat på bröllopet blått och rosa, som även alla gäster tagit efter :)
 
Jag och Alex <3
 
Jag och min fina man
 
Snyggare bordsherrar får man leta efter ;) 
 
Cabaret Moulin. De brukar tydligen uppträda på tangopalatset på fredagar, sevärt! 
 
Loreens uppträdande var kvällens bästa :)
 
Brudgummens familj gjorde en parodi på ett gruppträningspass
 
Strippaerobic med privat dans
 
Strippaerobicuppvisning
 
Vals goes gangnam style 
 
Puss på min kärlek <3
 
Jag, Milad och Alex
 
Jag och fina f.d kollegor (inklusive Oskar i bakgrunden)
 
Bästa nattamaten! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0