Helgen

Hej på er! Har ni haft en bra helg? Det har jag haft :) I fredags fick vi ju reda på resultatet på vårt examensarbete och det behövde vi såklart fira! Efter jobbet gick jag hem och bytte om och avbokade spinningpasset som jag planerat att gå till på lördagsmorgonen. Därefter mötte jag upp Emine på lilla torg där vi firade med några glas. När vi skulle gå hem var vi inte alls sugna på att gå hem så vi gick ut och dansade resten av natten :) Igår låg jag utslagen i soffan hela dagen för att på eftermiddagen duscha, äta och göra mig iordning för kvällens planer. Gårkvällen spenderade jag och Sebastian hemma hos Michis och Martin i Lund med god mat, dryck och spel. Så himla trevligt! Trots en del alkohol igår är jag faktiskt pigg idag så jag göra lite nytta idag, jämfört med igår :P 
 
Imorse gjorde jag mig en god pannkaksfrukost, det är ju trots allt söndag :) 
 
Havrepannkakor toppade med egen vaniljkvarg, egen chokladsås, hallon och kakaonibs
 
Havrepannkakor 
1 dl havregryn
1 msk stevia strö
1 tsk kanel
½ tsk bakpulver
3 msk mjölk
2 äggvitor
1 msk äppelmos (eller mosad banan)
 
Blanda ingredienserna och stek i en panna. Istället för en stor pannkaka klickade jag ut tre små :) 
 
Vaniljkvargen gjorde jag på kvarg, stevia, vaniljpulver och en skvätt vatten
 
Chokladsåsen gjorde jag på kakao, stevia och mjölk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0