Nya benpass och clean food

Hej bloggen :) Från och med nu kommer jag att prova på att ha mitt benpass uppdelat i två olika pass; fokus framsida och fokus baksida. Tidigare har jag haft alla övningar på samma träningspass men det har tagit en sån himla tid då det är många övningar så numera är det halverat. Om jag ibland vill lägga till någon annan muskelgrupp som t.ex. mage eller något annat så kan jag ju göra det. Jag tänker att första benpasset i veckan ska vara fokus framsida och det andra benpasset ska vara fokus baksida. Eftersom jag redan tränat ben en gång denna veckan så fick dagens benpass vara fokus baksida, inte jätte roliga övningar enligt mig men jag tröttade iallafall ut benen och körde även lite mage. 
 
Vi kom iväg i hyffsat god tid till gymmet, jag har halverat träningspasset, men ÄNDÅ lyckades tiden rinna iväg och vi var inte hemma förens 20. Nu har vi äntligen ätit middag, är så himla trötta men har fortfarande lite att fixa med tvätten.
 
Middagen blev sjukt god, inget avancerat överhuvudtaget då vi kom på i sista sekund vad vi skulle äta, och det var perfekt efter-träning mat. Ni får ursäkta om middagsrecepten inte är lika roliga som de var tidigare - vi åt mer avancerade rätter förr men det var mycket grytor och ugnsgratänger, nu försöker jag laga mer "clean" mat (utan massa grädde och liknande för ofta) med kyckling/lax/grönsaker/potatis. 
 
Marinerade kycklingbitar tillagade i ugn med klyftor av gul lök, ugnsbakad sötpotatis, kvarg, babyspenat, gurka och tomat.
 
Marinaden
Rivet skal av 1 lime
1 msk pressad lime
2 msk riven ingefära
1 msk soja
1 pressad vitlöksklyfta 
Salt & peppar
 
Blanda ihop ingredienserna till marinaden i en bunke. Skär 4 kycklingfiléer i bitar och lägg i marinaden, låt helst stå kallt ett par timmar. Lägg kycklingen i en ugnsform, klyfta en gul lök och lägg i tillsammans med kycklingen, sätt in i ugnen på 225 grader i 15-20 minuter, tills kycklingen är klar. Det går givetvis bra att steka kycklingen i en stekpanna istället om man vill det, men jag utnyttjade att jag hade ugnen igång då jag tillagade sötpotatisen i ugnen samtidigt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0