Träning och god brunch!

Åhh underbara lördag och underbara väder! Det är verkligen vårväder idag, det började med att jag hade på mig hoodie, skinnjacka och halsduk, för att sen ta av mig tills jag bara hade hoodie påvägen hem, så skönt! Jag var ju som sagt på ett gruppass idag, som heter SATS energy och är ett populärt pass. Jag kan ju säga att det var nog den jobbigaste konditionsträningen jag har gjort men det är nog inte riktigt min grej. Jag kände mig mest som en yr höna med alla steg som övriga kunde. Man kommer ju såklart in i det efter ett par gånger men jag tyckte inte heller att det var särskilt kul. Pass är nog verkligen en smaksak! Jag tänker testa något gruppass till men jag kommer nog hålla mig till mina egna styrkepass och lite spinning ibland. 
 
På hemvägen gick vi och handlade med oss mat hem för att sedan styra upp en brunch! Så mycket gott vi precis har ätit!! Nu är vi helt utslagna efter träning och mat så vi måste nog återhämta oss en stund innan vi orkar göra något :) 
 
 
Grymt god brunch! På bordet: kaffe, stekta champinjoner, stekt kassler, äggröra, gurka, hallonscones, knäckebröd, pålägg, yoghurt, fil, kvarg, keso, granola med tillbehör. Jag kan säga att vi inte orkade äta av allt :( 
 
 
Supergoda hallonscones! 
 
Hallonscones
4 dl havremjöl
1 dl havregryn
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljpulver
½ tsk salt
25 g smör
2 msk kvarg
1 dl frysta hallon
1 dl mjölk
1 ägg
 
Blanda ihop de torra ingredienserna. Tillsätt smör och kvarg och blanda ihop till en grynig massa, rör i hallon. Vispa ihop mjölk och ägg i en skål och blanda sedan ihop allt. Klicka ut 4 scones på en plåt med bakplåtspapper och sätt in i ugnen på 250 grader i 10 minuter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0