Tuff start

Jag har haft en sådär morgon, men efter att ha gjort mig en god frukost så är jag på lite bättre humör :) Ställde klockan på 7.30 imorse för att hinna med en powerwalk innan jobbet, det var tufft att stiga upp för jag var jätte trött eftersom jag knappt kunnat sova inatt pga. smärtan i min nacke som nu har spridit sig ut i ena axeln och ner i armen. Nog om det, tog med mig Bianca ut på rundan och det var allt annat än behagligt, det blåste och var kallt så jag fick nästan släpa Bianca i kopplet. Men efter en stund släppte jag henne lös och då höll hon högt tempo (som vanligt när hon slipper koppel, hon är verkligen ingen koppelhund) och när vi kom till andra sidan av parken var det vindstilla och solen värmde så då var det faktiskt skönt :) Väl hemma upptäcker jag att jag inte börjar jobba förens klockan 12 så jag har alltså tvingat mig upp tidigt i onödan. Aja, det var bara att se det positiva i att jag hade massa tid över - jag satte på flera koppar kaffe och gjorde mig en lyxig frukost :) 
 
Bananpannkakor med smak av kokos toppade med vaniljkokoskvarg, mixad mango, hallon, kiwi, quinoapuffar, kakaonibs, chiafrön, mullbär och kokos. 
 
De två små bananpannkakakorna gjorde jag på 1 mosad banan, 1 ägg, 1 äggvita och 1 msk kokosmjöl. De stektes i en panna med kokosolja. 
 
Vaniljkokoskvargen är kvarg blandat med kokos och vaniljpulver. 

Kommentarer
Postat av: emilia

Det är verkligen värt att prova gå till en sjukgymnast, de är jätteduktiga på den typen av smärta! Ha en bra helg :)

Svar: Är det så? Rekommenderar du sjukgymnast före kiropraktor eller naprapat?
Tack detsamma!
Josefina

2013-04-19 @ 11:59:48
URL: http://enbravardag.blogg.se
Postat av: emilia

Om det är en tillfällig smärta som en sträckning/låsning är det kanske smart att prova en kiropraktor/massör först. Men om den är återkommande är sjukgymnaster jättebra på att jobba med förebyggande träning :)

Svar: Tack för hjälpen! :)
Josefina

2013-04-21 @ 08:31:55
URL: http://enbravardag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0