Casein protein från Body Science

Jag har ju glömt att berätta om mitt och Sebastians nya kosttillskott! En ny medlem i vår kosttilskottsfamilj är Casein protein. Så förutom intag av vanligt proteinpulver (whey) och aminosyror kommer jag nu även att börja med casein. Skillnaden mellan vanligt proteinpulver och casein protein är att casein tas långsamt upp av kroppen och förser musklerna med aminosyror i flera timmar efter intag. Därför ska detta protein intas på kvällen så kroppen tar upp proteinet under natten och ökar därför tillväxten och förhindrar nedbrytning. Casein är inte lika gott att dricka som vanligt protein men lämpar sig däremot bra att göra pudding av! Vi har köpt smaken Double Chocolate från Body Science och blandar pulvret med lite vatten, vispar med en elvisp, sätter in i kylen en liten stund och vips så har du en chokladpudding! Och det smakar verkligen som chokladpudding men är inte annat än bara nyttigt. Nästa gång vi beställer ska vi nog testa blåbär eller jordgubb. Det finns flera sätt man kan göra sin pudding på för att variera, t.ex. med vissa smaker är det nog gott att mixa med färska bär! 
 
Att äta en casein-pudding på kvällen är något jag rekomenderar för ALLA oavsett om du tränar eller inte! Det är alltid bra att få i sig protein och aminosyror och tänk att kunna äta en chokladpudding varje kväll ;) 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0