Don't try this at home

Idag är inte min dag. Jag har nog aldrig varit på så dåligt humör i köket tidigare och svurit så mycket. Jag ska aldrig mer göra falafel. Fyfaaaaan vad svårt det var! Inte nog med att kikärterna legat i blöt i 10 timmar, så har de kokats i 1 timme och sen tar det typ 3 timmar att mixa, rulla och framför allt steka dem. Och när de väl har stekts i 20000 år och gått sönder och nästan blivit brända, tror ni då att de är klara inuti? Såklart inte. Och eftersom det var cirka 10 stekningar så tro mig, jag försökte ALLT; hög värme, låg värme, mycket olja, lite olja, smör, olja och smör, vända tidigt, vända sent, byta stekpanna, göra små, göra stora. Ja ni fattar. Aldrig mer falafel. Isåfall köper jag färdiga. Men men, nu har jag provat det :) Jag som tänkte vara duktig och börja äta mer vegetariskt, men jag känner inte mig så peppad längre efter denna upplevelsen. Nu är alltså klockan 22.30 och jag som hade tänkte ta mig igenom en del litteratur idag, innan jag ska träffa Emine imorgon kl 9. Känns ju inte jätte lockande nu. SÅ, nu har jag fått avreagera mig (plus alla svordomar här hemma) så nu ska jag inte vara bitter längre :) 
 
 
 
Falafel, fetaost, sallad, gurka, tomat, paprika, persilja och tzatziki (turkisk yoghurt, pressad vitlök, riven gurka, salt och vitpeppar) i tortillabröd. 
 
Och nej, denna gången kommer jag inte skriva ut recept på falafel eftersom jag inte vill inte ni ska behöva genomgå samma sak som jag gjorde ikväll haha :P 

Kommentarer
Postat av: Carina

Ser gott ut :) Blev det bra tillslut?

Svar: Det blev gott men konsistensen blev inte riktigt bra. De blev aldrig riktigt klara inuti.
Josefina

2013-02-08 @ 10:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0