Ensamkväll och low carb wrap

Hej på er denna lördagkväll! Hoppas ni hittar på något kul ikväll :) Jag fortsätter dagen med att vara ensam hemma då Sebastian är iväg på middag och fest. Idag hade det varit perfekt att ha en tjej-myskväll här hemma, men det är nog ingen som vill sitta med sjukling som bara hostar och gnäller ;) Blir nog Melodifestivalen och en film för min del. 
 
Som jag nämnt innan tycker jag inte det är roligt att laga mat om jag är ensam hemma så det brukar bli att jag äter frukost-mat till middag när jag är ensam. Men då jag inte åt någon riktig lunch idag tänkte jag att jag borde få i mig något matigt till middag. Jag orkade inte gå och handla så jag fick ta av vad vi hade hemma och resultatet blev en nyttig wrap. Jag testade att göra ett eget low carb-tortillabröd som jag hittade recept på här. Det var en god och spännande variant, men smakar inte riktigt som ett vanlig tortillabröd, men det inget fel med det :)  
 
Wrap fylld med rostbiffskivor, keso, paprika och tomat. 
 
Low carb tortilla-bröd
3 äggvitor
1 msk kokosmjöl
1 tsk psyllium/fiberhusk (eller 2 tsk krossade linfrön)
¼ tsk bakpulver
Valfria kryddor (jag använde peppar, örtsalt, vitlökskrydda och basilika)
 
Mixa ingredienserna med en mixer tills det blir en slät smet. Stek i en panna med olja, några minuter på varje sida (försök föredela smeten i pannan så att den blir så stor och tunn som möjligt). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0