Garam masala

Tjoho! Ligger just nu med lilla familjen i soffan och kollar på bra serier, bästa kvällsaktiviteten :) Vi var på gymmet en sväng tidigare innan de stängde, det var verkigen helt tomt så det var riktigt skönt. Trots att jag redan kört benpass denna veckan så valde jag faktiskt att träna ben igen istället för axlar eller bröst, eftersom ben är det jag vill fokusera på nu innan våren och sommaren. Jag kommer därför antagligen att lägga om mitt träningsschema lite. Efter gymmet gjorde jag en snabb och enkel indisk gryta :) 
 
 
 
Garam masala gryta
4 kycklingfiléer
1,5-2 msk garam masal krydda*
2 vitlöksklyftor
2,5 dl créme fraiche 
2 paprikor
Salt & peppar
 
Strimla kycklingfiléerna. Stek i panna tillsammans med pressad vitlök, salt och peppar. Krydda med garam masala krydda när kycklingen är klar. Skär paprikorna och tillsätt paprika och créme fraiche, låt puttra någon minut. Detta åt vi med bulgur. 
 

*Garam Masala krydda

1 tsk spiskummin

1 tsk koriander

1 tsk kardemumma

1 tsk gurkmeja

1 tsk malen ingefära

1 tsk paprikapulver

½ tsk chilipulver


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0