Gnocchi!

Halloooj! Det var SÅ skönt att vara tillbaka på jobbet idag, dagen bara flög förbi. Efter jobbet hade jag dock sjukt ont i hela benen, kan det vara så illa att kroppen vant av sig vid att stå upp en hel dag? Jag hade bra skor på mig (air max) men har aldrig känt någon liknande smärta i benen, så himla läskigt. Någon som varit med om något liknande? Jag kan inte komma på en enda gång jag har haft ont i benen förutom vid träningsvärk. 
 
Vår TV har strulat en del på sistone så Philips kom och hämtade den idag för att fixa den, under tiden har vi fått en låne-TV. Nu vill jag inte låta bortskämd eller så men alltså jag kan inte ens titta på den nya TV:n, den är ett skämt. Det känns som att se på en datorskärm, men det måste helt enkelt vara en vanesak. 20 tum mindre gör ju en del skillnad. 
 
Var hemma från jobb halv sju och när klockan var halv åtta hade jag fortfarande inte kommit på vad jag skulle laga middag. Jag hade inte förberett något och hade ingen fantasi. Men jag lyckades komma till skott och det blev en salami- och svampsås med gnocchi som jag lagat en gång för ett länge sedan och som en läsare kommenterade och berömde förra veckan :) Inte särskilt nyttigt men gudagott! 
 
 

Svamp- och salamisås med gnocchi

200 g salami

300 g champinjoner

½ gul lök

1 röd paprika (jag hade 3 minipaprikor i röd, organde och gul istället denna gång)

½ dl hackad färsk persilja

1 svampbuljongtärning

¾ dl vitt torrt vin

2,5 dl grädde 

1 dl crème fraiche

Chilikrydda, vitlökskrydda, salt & peppar

 

Strimla salamin och stek i en panna, ställ åt sidan. Hacka löken och skär champinjonerna i bitar, stek tills de fått lite färg och blivit mjuka. Tillsätt vin, persilja och buljongtärningen. Koka upp och låt puttra i några minuter. Tillsätt crème fraiche och grädde, låt puttra en stund till. Smaka av med kryddor. Skär paprikan i bitar. Lägg sist i paprikan och salamin och låt det bli varmt (tar bara någon minut). Detta serverade jag med gnocchi, mums! Gnocchi är förretsen min och Sebastians svaghet, det är ju så gott. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0