Kiwi med skal

God morgon! Hade gärna sovit några timmar till men om en liten stund är det dags för jobb. Gissa om jag har träningsvärk i benen idag? Jag kan säga att jag är glad att vi har en handdukstork i väggen fram toaletten hemma och handikappstoalett på jobbet, så att jag kan sätta mig och resa mig upp utan att be någon om hjälp :P
 
Från det ena till det andra så vet vi ju alla att kiwi är nyttigt. Men om man vill få i sig extra mycket nyttigheter ska man tydligen äta kiwi med skalet på eftersom det innehåller massa fiber, c-vitamin och järn. Jätte knäppt tyckte jag till en början men det var inte alls så farligt som jag trodde och jag har även upptäckt att det är väldigt vanligt att folk äter kiwi med skalet på - inte bara för att det är nyttigt utan för att då slipper man ju skala! Skönt för en latmask som mig. 
 
Keso- kvarg- och yoghurtblandning toppad med kiwi med skal, jordgubbar och linfrön. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0