Kokossmör

Jag har ju använt kokossmör en del på senaste, så här kommer ett inlägg för er som undrar vad det är. Kokossmör har jag nyligen sett på andra bloggar och jag som älskar kokos tänkte att detta måste jag ju testa! Det ska gå och köpa färdigt men går också att göra själv som jag gjorde. Det är bara att mixa kokosflingor tills det blir ett smör, vilket tar sin lilla tid så ha tålamod. När det blivit ett smör är det bara att förvara det i en burk i rumstemperatur. Jag hade ju missat det här med förvaring så jag ställde in mitt i kylskåpet vilket ledde till att det blev stenhårt och blev aldrig mjukt igen. Därför värmde jag det i ett vattenbad och förvarade det sen i rumstemperatur. Det blev dock stelt igen (vet inte om det ska hålla sig rinnande??) men nu värmer jag bara den mängd som jag ska använda :) Funkar perfekt i t.ex. bakning eller till gröt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0