Morotskakagröt

God morgon! Ska strax iväg till skolan för att jobba med examensarbetet. Jag väntar på ett vitkigt mail som är avgörande för hur vi ska gå vidare med vårt arbete så det är lite nervöst. Önska oss lycka till :) Gjorde en gröt imorse som påminde om en morotskaka :D Men det blev alldeles för mycket gröt för min del haha. 

Morotskakagröt, en STOR portion
1 dl fiberhavregryn
2 dl vatten
1 finriven morot (spara lite till garneringen)
½ mosad banan
1 tsk kanel
1 krm vaniljpulver
½ krm malen ingefära
½ salt
 
Koka en gröt på ovanstående ingredienser i en kastrull. Jag rörde som vanligt i en äggvita när gröten var klar. Jag toppade med kvarg blandat med vaniljpulver och lite honung, riven morot och hackade valnötter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0