Nyttiga kokosmuffins

Kommer ni ihåg kursen jag precis läste? Det mångkulturella samhället? Jag skrev precis en hemtenta om invandringpolitik? Jag fick precis reda på att jag fick högst betyg på tentan och kursen, wiho! Det trodde jag verkligen inte på denna kursen. Ibland anar man att man kommer få högsta betyg, men denna gången kom det oväntat. Det firar jag med nyttiga kokosmuffins med blåbär, mums!
 
 En kopp kamomillte och nybakad muffins
 
Kokosmuffins med blåbär

1 dl kokosmjöl

2 tsk bakpulver

4 msk kokosflingor

2 bananer

2 dl naturell yoghurt

3 msk mjölk

2 ägg

3 msk kokosolja

2 ½ dl tinade blåbär (eller andra bär)

 

Blanda ihop kokosmjöl, bakpulver och kokosflingor i en skål. Mosa bananerna ocj rör ihop yoghurt, mjölk, ägg, kokosolja och bananerna i en annan skål. Rör ner den blöta smeten i den torra. Ställ ut muffinsformar på en plåt (gärna av silikon så att inte muffinsen fastnar i formarna). Klicka ut lite smet i formarna, lägg i blåbär och klicka över lite smet till. Sätt in i ugnen på 175 grader i ca 35-40 min. 

 

Orginalreceptet kommer från Sofie och är en av hennes favoriter :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0