Pannkakstårta

God morgon! Jag hade som sagt bestämt mig för att gå till jobbet idag och det var en bra idé för nu är jag bara lite förkyld, wiho! Kan ni fatta den fantastiska känslan att sminka sig, göra vid håret, klä på sig vanliga kläder efter att ha legat ner i en vecka osminkad i mjukiskläder? Uuuuunderbar känsla kan jag tala om. Och kaffet jag drack idag har nog aldrig smakat bättre. Jag var på så bra humör att jag bestämde mig för att göra en liten pannkakstårta! Eller snarare en plättårta. Men jag orkade bara halva :( Nu ska jag iväg till jobbet vilket jag ser fram emot så mycket!
 
Pannkakstårta med jordnötspannkakor och hallonkvarg (kvarg blandat med hallon), toppad med mango och hallon. 
 
Jordnötspannkakor
3/4 dl havremjöl (finns att köpa färdigt eller bara att mixa havregryn till ett mjöl)
1/4 dl mjölk
½ banan
1 ägg
½ tsk bakpulver
1 tsk kakao
1 msk jordnötssmör
Lite salt
 
Mixa alla ingredienserna med en mixer och stek små pannkakor eller plättar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0