Proteinbollar

Ikväll har Sebastians kollegor som sagt varit här hemma, vi åt tillsammans och sedan hängde de i vardagsrummet och jag underhöll mig i köket :D Jag provade att göra nyttiga semlor till imorgon (återkommer imorgon med resultat) och improvisade fram proteinchokladbollar som fick godkänt av alla! De ville till och med ha med dem till jobbet imorgon :) 
 
Nu ska vi ta fram fluffet som står på kylning och kolla på ett nytt avsnitt The walking dead! 
 
Proteinchokladbollar
1 dl proteinpulver choklad
2 dl havregryn
1 msk linfrön
1-2 msk jordnötssmör
½-1 msk kakao
½ dl vatten
Ev. kokos att rulla i 
 
Jag höftade väldigt mycket med måtten, är inte helt hundra på dem så sorry för ej exakt mått men jag slängde i hejvilt! Ni kan ju utgå från mitt recept och testa er fram till en bra konsistens (tänk vanliga chokladbollar) och smaka av hur mycket kakao och jordnötssmör ni vill ha i. 
 
Blanda ingredienserna i en skål och rulla i kokos. Sätt in i kylen. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Med lite mer vatten så blev det en jättebra konsistens och dom smakar superbra! Tillsatte lite stevia också :)

Svar: Super!
Josefina

2013-10-31 @ 15:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0