Proteindavos

God morgon! Måndag igen, vilket innebär tillbaka till skolan med Emine för att jobba på vårt examensarbete. Vi har inte börjat skriva än så det kanske är dags för det idag :) Jag har bokat in mig på pass denna veckan på SATS västra hamnen eftersom det ligger vid min skola och jag har inte testat det gymmet än, så jag bokade in denna veckan för att jag tänkte att jag skulle vara frisk vid detta laget. Men icke! Får avboka det nu :( Annars är det perfekt att träna i västra hamnen direkt efter skolan istället för att gå hem om och sen ta sig till Mobilia. 
 
Jag åt en riktigt mumsig frukost idag, som jag förberedde igår. Nämligen en ny variant av davosgröt! 
 
Proteindavosblanda ihop 1 dl fiberhavregryn (eller vanliga havregryn), 1 dl yoghurt, 1 dl kvarg och ½ skopa proteinpulver kiwi & yoghurt. Låt stå i kylen över natten. Om du tycker den är lite tjock på morgonen kan du hälla i en liten skvätt yoghurt till. Detta toppade jag med mango och granatäppelkärnor. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0