Tidigare morgon och roligare frukost

God morgon! Nu ska jag iväg och träffa Emine igen på skolan för examensarbete. Idag ställde jag klockan på 7 istället för 7.30 som igår för att hinna med en lite roligare frukost idag. Och resultatet blev en god gröt med ett gott proteinfluff på men som inte blev så fluffigt då jag inte orkade vispa mer :P 
 
Vanilj- och kardemummagröt toppad med hallonfluff och granatäpplekärnor. 
 
Gröten gjorde jag på 1 dl fiberhavregryn, 2 dl vatten, salt, kardemumma, vaniljproteinpulver och äggvita. 
 
Fluffet gjorde jag genom att mixa frysta hallon med vaniljproteinpulver och en skvätt mjölk, som jag sedan vispade ett par minuter med elvisp (skulle vispats längre). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0