Hemtenta och bananscones

Godmorgon fina ni! Sitter med min hemtenta igen, har lite smått panik då jag har kommit ungefär halvvägs (har plöjt igenom ungefär halva litteraturen som jag tänkt använda och producerat en text utifrån det) men jag är redan uppe i det sidantalet man får ha... Så nu måste jag alltså plöja igenom lika mycket litteratur till, och kommer därigenom skriva lika mycket till, för att sedan TA BORT hälften vilket är typ det svåraste som finns. Jag är bättre på att ordbajsa än att hålla mig kortfattad, det kanske dock är bra nu när jag ska skriva examensarbete :P Dessutom känner jag liiite tidspress och jag som skulle gå till gymmet idag :( Jag tyckte iallafall att jag behövde en god frukost att smaska på när jag startade dagen och tänkte att det var väldigt längesen jag gjorde mina älskade bananscones! Denna gången bytte jag dock ut grahamsmjölet mot mandelmjöl, så jag publicerar det nya receptet här. 
 
Just nu
 

Bananscones med ost och farmors hemmagjorda apelsinmarmelad 

 

Bananscones

1 mosad banan

1,5 dl mandelmjöl (eller annat mjöl)

1 dl havregryn (eller fiberhavregryn)

1 dl yoghurt (eller kvarg)

1,5 tsk bakpulver

Lite salt

 

Blanda alla ingredienser och klicka ut till 4 små scones på en plåt med bakplåtspapper. Sätt in i ugnen på 225 grader i 15-20 minuter (jag brukar ha 20 minuter men lägger över folie den sista tiden så att de inte bränns).

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0