Mumsig middag!

Det blev inte gymmet idag :( Men det blev supergod middag iallafall! Som ni vet så blir det mycket kyckling och grönsaker här hemma och ikväll gjorde jag en variant med sambal oelek som är en stor favorit och ingefära som jag nyligen fått upp ögonen för i matlagning. Jag har gjort liknande rätter tidigare men just detta receptet sparade jag ner för längesen och blev förvånad över hur gott det blev, trots det enkla utförandet och få smaksättningar. Ibland stämmer verkligen "less is more"! 
 

Kyckling och grönsaker med ingefära och sambal oelek

3 kycklingfiléer

1 zucchini

150 g champinjoner

1 rödlök

4 vitlöksklyftor

2 tsk malen ingefära

2 tsk sambal oelek (eller mer om du vill ha det hetare!)

Salt & peppar

 

Skär kycklingen i bitar och stek i en panna med salt & peppar, lägg åt sidan. Hacka löken, skär champinjonerna och zucchinin i bitar och stek tillsammans så de får lite färg och blir mjuka. Lägg tillbaka kycklingen i pannan tillsammans med grönsakerna. Pressa över vitlök, tillsätt sambal oelek och krydda med ingefära. Stek tillsammans i någon minut. Detta åt vi med quinoa och en klick turkisk yoghurt, mumma! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0