Omelettmuffins

Gjorde riktigt mumsiga omelettmuffins precis! Frågan är om de är goda att äta kalla? De var jätte goda varma men det blev ju massor över så jag hoppas att de är goda kalla. Har ni inte testat att göra omelettmuffins förut så måste ni prova. Det går ju att variera hur mycket som helst efter smak och vad man har hemma. 
 
Omelettmuffins
Grunden:
4 ägg
1 msk mjölk (men går också bra med kvarg, turkisk yoghurt eller liknande)
 
Valfria kryddor (jag använde salt, vitpeppar och basilika)
Valfri fyllning (jag använde riven ost, strimlad kalkon och hackade cocktailtomater)
 
Vispa äggen någon minut med elvisp. Blanda i resten av ingredienserna och häll upp i muffinsformar (det blev 6 stycken för mig). Tänk på att inte fylla ända upp till kanten då de sväller i ugnen. Sätt in i ugnen på 200 grader tills de har fått färg och stelnat, cirka 20 minuter. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0