Tidig morgon

God morgon! Imorse gick vi upp klockan 7 och det var tydligen alldeles för tidigt för mig då jag inte ens klarade av att göra kaffe, slutade med att jag fick skura upp varm mjölk från hela köket :P Jag struntade i kaffet och vi gav oss ut på en 45-minuters powerwalk i parken. Jag hade hoppats på soluppgång men det var tydligen för tidigt för det haha. Jag har haft ganska gott om tid nu på morgonen så har kunnat ta god tid på mig att göra mig klar, så skönt att slippa stressa. Gjorde mig en riktigt brakarfrukost idag bestående av ugnsbakad gröt, smoothie, ägg och kaffe, det känns nästan som helg :) Nu ska jag strax börja röra mig mot jobbet. Efter jobb idag står träning på schemat och jag, Sebastian och Mange funderar på att testa ett nytt gym! 
 
 
 
 
Smoothie gjord på kvarg, proteinpulver vanilj & skogsbär, spenat, bär, en skvätt yoghurt, en skvätt mjölk och äggvitor
 
Ugnsbakad gröt med banan och hallon
1 dl havregryn
1 dl mjölk
½ dl äggvitor (cirka 2 st)
2 msk stevia
½ dl hallon
½ mosad banan
2 msk stevia strö
½ tsk babpulver
 
Blanda ingredienserna och häll i en ugnsäker portionsform. Om du vill kan du toppa med solrosfrön :) Sätt in i ugnen på 200 grader i ca 20 min. Ät som den är eller toppa med något gott, jag toppade med kvarg blandat med Fun light stevia hallon & granatäpple. 

Kommentarer
Postat av: Thilde

Du får gärna börja göra min frukost! :p kan man byta ut bananen mot nåt annat eller förstörs gröten då?

Svar: Haha! Du kan göra utan banan, funkar bra ändå :)
Josefina

2013-01-09 @ 16:51:55
URL: http://Thiilde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0