Späckade dagar

Hej vänner <3 Jag vet att det är dålig uppdatering, men dagarna bara går i ett och det känns inte som att jag har en enda sekund över. Mycket jobb just nu, vi är mitt uppe i final sale så det är lite kaos hehe. Förutom jobb hela dagarna försöker jag hinna med att träffa vänner, träna, ta hand om hund, hem och man och så, det går sådär att hinna med allt :P Jag som trodde att jag skulle ha all tid i världen i sommar och träna varje dag, glassa i solen och träffa alla vänner. 
 
Efter jobbet igår kom Sara hem till oss för att hänga lite så jag styrde upp lite middag som vi alla åt, en riktigt mysig vardagskväll. Jag fick ett sug efter indiskt igår så jag lagade Garam masala kyckling som vi åt med bulgur, gott gott.
 
 
Garam masala gjord på kyckling, paprika, vitlök, cashewnötter, turkisk yoghurt, tomtpuré, cayenne och såklart garam masal krydda. 
 
Garam masala krydda (1 burk)

2 tsk spiskummin

2 tsk koriander

2 tsk gurkmeja

2 tsk malen ingefära

2 tsk paprikapulver

1 tsk kardemumma

1 tsk chilipulver

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0