Är jag med i dolda kameran eller vad är det frågan om?

Alltså idag var jag med om något helt sjuk. Sebastian slutade jobba tidigt så när jag kom hem från skolan bestämde vi oss för att passa på att sticka och sola, träna och sedan göra oss i ordning på gymmet för att gå ut och äta middag på en restaurang vi länge velat testa. Vi solar alltid på samma solarie och vi har varsitt solkort som är laddade med några hundra kronor. När vi kommer till solariet så har det stängt ner! Jahapp tänkte vi, där förlorade vi alla pengar vi har på våra solkort, kul. Vi ville ju fortfarande sola så vi går och tar ut pengar och går till ett annat solarium. Väl där visar det sig att man tydligen måste ha ett entrékort som måste köpas i caféet brevid, som såklart är stängt. Inga fler solarium i sikte så vi ger upp och sticker till gymmet istället. Vi kör ett benpass tillsammans, duschar och gör oss iordning för ett efterlängtat restaurangbesök. Vi tar oss till restaurangen (som vi för övrigt går förbi varje dag och den har aldrig varit stängd) som SÅKLART är stängd, vad annars?! I det läget vet jag inte riktigt om jag ska skratta eller gråta haha! Vi kommer iallafall på att det finns en nyöppnad restaurang i närheten som vi också velat gå till under en lång tid, perfekt tänker vi. Vi går bort till den nya restaurangen och gissa vad? De har stängt på M.Å.N.D.A.G.A.R. Alltså ääääärligt talat! Vet ni vad vi gjorde, vi köpte med oss pizza hem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0