Effektiv dag

Hej bloggen! Jag och Emine har haft en jätte mysig dag, vi har varvat plugg med massa kaffedrickande, ätit gott och suttit lite på balkongen i solen. När vi skildes åt tog jag med mig Bianca ut på en promenad och handlade påskris och videung som nu gör sig fint här hemma. Har även hunnit med ett svettigt spinningpass och lagat grymt god middag, effektig dag! Nu är jag dock helt slut så soffan kallar! 
 
 
Teriyakilax med ugnsrostade grönsaker
4 laxfiléer
1 dl teriyakisås
1 tsk soja
½ msk riven färsk ingefära
1 pressad vitlökskrydda
Valfria grönsaker/rotfrukter (jag hade morot, potatis, frysta broccolibuketter och paprika)
Ev. sesamfrön till garnering
Salt, peppar, olivolja
 
Skala och skär morot och potatis i små bitar och lägg i ugnsformen tillsammans med den frysta broccolin. Ringla över olivolja och krydda med salt (gärna flingsalt) och peppar. Sätt in i ugnen på 225 grader i 15 minuter. Blanda under tiden ihop teriyakisås, soja, ingefära och vitlök. Skär även paprikan i bitar. Efter 15 minuter lägger du i paprikabitar tillsammans med grönsakerna. Lägg även in laxfiléerna som du först pepprar och sedan täcker med sås och slutligen lite sesamfrön. In i ugnen på 225 grader i 15 minuter. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0