Första PT-passet!

Heeeeej! Jag har varit på ett så jäkla kul PT-pass! PT:n jag valt var en helt fantastisk tjej på alla sett, grymt trevlig och jätte duktig. Jag längtar redan till nästa pass, men det är ett tag tills dess :( Hon tyckte iallafall att jag i dagsläget hade ett bra träningsupplägg och kände inte att hon behövde ändra på det, så istället visade hon några nya övningar som jag kunde lägga till på mina pass/ersätta med andra övningar, samt jobbade vi mycket med tekniken. Jag hade tydligen en tendens att svanka väldigt mycket som är skadligt för min rygg så vi jobbade på att få till rätt teknik där jag svankar mindre. Angående matupplägget tyckte hon även att jag åt bra men måste äta mer för att kunna bygga mer muskler för att bli mer "fit" (som är mitt mål med upplägget) samt äta mer kolhydrater. Hon rekomenderade framför allt att lägga till potatis i kosten, åtminstone på träningsdagar. Jag kommer med andra ord att fortsätta träna cirka 4 dagar i veckan och fokus på styrketräning (eventuellt någon dag med kondition) och äta mer + mer kolhydrater. 
 
Om det är någon som ska skaffa en personlig tränare så kan jag redan nu varmt rekomendera Therese Perlman på SATS Mobilia!
 
Let's get strong!! 

Kommentarer
Postat av: therese malmgren

Hej Josefina! Vad kör du för övningar till axlar och rygg? Du ser grymt stark ut i överkroppen och jag vill gärna biffa till mig där då min träning mest sitter i benen.

Vill också säga att jag läser din blogg ofta och jag tycker du är jätteinspirerande! Du motiverar mig hur mkt som helst! Kram Therese

Svar: Hej Therese! Gud vad roligt jag blir att höra, vad glad jag blir!!
Du kan läsa om mitt gamla träningsschema här: http://josefinaisabell.blogg.se/2012/november/mitt-traningsschema.html och jag har inte ändrat så jätte mycket. I nuläget kör jag ett ryggpass i veckan (tillsammans med biceps) och axelpass (tillsammans med bröst och triceps).

Ryggövningarna jag gör är:
- pull ups
- chins
- row med antingen hantlar eller i maskin
- stående cable row
- marklyft

Axelövningarna jag gör är:
- axelpress med antingen stång eller hantlar
- axelroutation med hantlar (framåtlyft och sidolyft)
- baksida axlar i maskin eller en sida i taget med cable

Hoppas det var till någon hjälp och säg till om du undrar över något mer. Lycka till!

Ps. Jag kikar också in på er blogg ibland :)
Josefina

2013-03-20 @ 15:19:45
URL: http://malmgrentherese.blogg.se
Postat av: Therese

Tack Tack! Behöver ha en rutin och mål på gymmet annars snurrar jag bara runt och slutar med att nästan inget blir gjort. Vill verkligen biffa till mig lite och inte bara köra kondition =)


Svar: Men sätt upp mål så är det roligare att sträva efter det! Det kan t.ex. vara att kunna lyfta upp dig själv med pull ups eller chins, lyfta en viss vikt i exempelvis axelpress, eller bara så enkelt som att du ska träna rygg och axlar en gång i veckan. Jag sätter alltid upp delmål och då är det mycket roligare att träna :D Jag körde 50/50 tidigare med kondition och styrka men nu har jag faktiskt slutat med kondition nästan helt och kör bara styrka. Testa på att lägga om lite och se vad det ger för resultat :) Lycka till!
Josefina

2013-03-22 @ 19:31:47
URL: http://malmgrentherese.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0