Grymt goda nyttiga brownies

Alltså GUD vad god brownien blev! Ni måste testa! Jag vill nog påstå att det är det godaste i nyttig väg som jag bakat. 
 
Raw-brownie
 
Första lagret
2 dl valnötter
2 dl urkärnade dadlar (jag tappade räkningen men hade typ 18 stycken tror jag)
½ dl kakao
1 msk jordnötssmör
En nypa salt
En skvätt vatten (jag hade cirka 1 msk)
 
Andra lagret
1 mogen avokado
3 msk agave eller honung
1 msk kokosolja
3 msk kakao
1 krm vaniljpulver
 
Börja göra första lagret: mixa nötterna till små bitar i en matberedare. Tillsätt resterande ingredienser och mixa ihop till en kletig massa. Tryck ut smeten i en passande form, jag använde en liten brödform som jag klädde med bakplåtspapper. Sätt in i frysen medans du gör andra lagret. Mixa alla ingredienserna till andra lagret tills det blir en jämn smet. Bred på smeten på kakan och förvara i kylen. Jag lät kakan stå i formen över natten och sedan skar jag upp 8 små brownie-bitar. Ät de kalla och njuuuut! 
 

Kommentarer
Postat av: emilia

Gud vad gott, ska prova snarast :)

Svar: Do it!
Josefina

2013-03-13 @ 16:18:48
URL: http://enbravardag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0