Härligt styrkepass!

Jag är heeelt slut. Jag, Mange och Sebastian tränade ett riktigt grymt pass med rygg och biceps i 2 timmar idag, gissa om jag är död. Jag trivs verkligen så himla himla bra på SATS mobilia, dessutom är det kul att många man känner tränar där så att man stöter på vänner där :) Att byta gym förstärke verkligen min träningsmotivation, och jag hoppas att det håller i sig. Efter en höst och vinter med mycket sjukdomar och lite träning hoppas jag verkligen att kunna köra stenhårt nu framöver. Det hade varit trevligt att komma i form till sommaren!
 
Med mat i magen och nyduschad ska vi nu ha en mysig kväll med serier. Vardagar är verkligen underskattade, jag älskar vardagar! (Säger jag nu innan jag kommer att jobba 8-17 varje dag och säkert längta efter helg hela veckan haha)
 
En tråkig bild från gymmet idag (bättre än inget) och middagsrecept: 
 
 
Kyckling i mango chutney- och currysås, mathavre och sallad 
 
Kyckling i mango chutney- och currysås
4 kycklingfiléer
2 paprikor
2,5 dl grädde
2 dl créme fraiche 
1 dl mango chutney
1 tsk sambal oelek 
1-2 vitlöksklyftor 
1 tsk curry
Paprikakrydda, salt & peppar 
 
Skär kycklingfiléerna på längden i 2-3 bitar beroende på filéernas storlek. Stek kycklingen i en panna så att de får en fin yta, krydda med paprikakrydda, salt och peppar. Lägg kycklingen i en ugnsform, skär paprikorna i bitar och lägg över kycklingen. Blanda grädde, créme fraiche, mango chutney, sambal oelek, pressad vitlök och curry i en skål och häll blandningen över kycklingen. Sätt in i ugnen på 225 grader i cirka 15 minuter. Denna rätt funkar lika bra att göra på spisen som en gryta! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0