Jobb, träning och mat!

Hej bloggen! Idag var en kort dag på jobbet för mig, 11-17, så dagen bara flög förbi. Efter jobbet stack jag iväg till gymmet och körde ett axel-, bröst- och tricepspass. Som vanligt träffade jag på flera vänner på gymmet så jag var där ganska länge då man småpratade mellan övningarna :P Några jag träffade har precis som jag, nyligen bytt från 24 seven till SATS och ääälskar SATS, så jag är inte ensam om att vara frälst haha. Jag kom hem sent från gymmet, samtidigt som Sebastian kom hem från jobbet, så jag rotade igenom kylskåpet och slängde ihop en enkel middag med vad som fanns hemma. Resultatet blev ugnsbakad kyckling, ugnsrostade grönsaker och kvargsås - nyttigt, enkelt och gott! 
 
Jag är helt slut och öm i hela kroppen efter tre hårda träningsdagar så nu ska jag lägga mig i soffan och slappna av. VI tänkte lyxa till kvällen med proteinkakan jag bakade imorse och eftersom jag är lite skeptisk till hur den kommer att smaka så blir det nog en liten kula glass till hehe :) 
 
Kyckling penslad med sweet chili-sås och grönsaker med olivolja och flingsalt som tillagats i cirka 20 minuter i ugnen på 200 grader. Till detta gjorde jag en sås på kvarg, en klick fettfri yoghurt, hackad persilja, pressad citron, pressad vitlöksklyfta, salt och vitpeppar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0