Pannkakssöndag!

Hörde jag pannkakssönsdag?! Jajamensan! Gud vilken god frukost jag gjorde idag, MUMS! 6 stycken mini proteinpannkakor toppade med med nyttig peanut butter & jelly :) Jag är pigg och utvilad även idag, vännerna ville gå ut igår men varken jag eller Sebastian var särskilt sugna på att festa så det blev en vit helg :) Därför tänkte jag passa på att träna även idag, blir nog ett spinningpass i eftermiddag. För övrigt åt vi riktigt god middag igår så jag återkommer med recept senare. 
 
Pannkakstårta med proteinpannkakor och peanut butter & jelly
 
6 mini proteinpannkakor
1 dl havregryn 
2 äggvitor 
1 skopa proteinpulver vanilj
3 msk kvarg
1 msk stevia strö
1 krm vaniljpulver
1/3 mosad banan
1 tsk jordnötssmör
1 tsk bakpulver
 
Mixa ihop ingredienserna med en stavmixer. Stek tre små pannkakor åt gången i kokosolja, stek endast cirka en minut på varje sida så att de inte blir torra. 
 
Jordnötssåsen gjorde jag genom att blanda ihop jordnötssmör och lite mjölk till en rinning sås
 
Sylten gjorde jag genom att mixa tinade jordgubbar med lite stevia och vaniljpulver
 
 
Pannkaksreceptet kommer från tasty health

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0