Gräsänka igen!

Hej vänner <3 Idag har det varit en lång dag på praktiken, gick hemifrån vid 7 och var hemma strax efter 18. Det blir därför inget gym för mig idag, har massor att planera inför imorgon :( Dagen har iallafall gått galant! Imorse var min mentor från Malmö högskola på besök och observerade, och jag fick massor med lovord. Förutom lyckade lektioner hann jag även rätta en hel del nationella prov så det var skönt att högen betades av. 
 
Känner mig lite ensam eftersom jag är gräsänka igen då Sebastian är i Stockholm med jobbet IGEN :( Dessutom har jag fått lämna Bianca till mamma eftersom jag inte kan ha henne hemma ensam då jag är borta sålänge om dagarna. Det är så tyst och tomt här hemma... Men vad passar inte bättre till middag idag då om inte frukostmat :D 
 
Morotsvåfflor toppade med blåbärsfluff och kokos. 
 
Morotsvåfflor
1,5 dl havregryn
½ dl kokos
½ riven morot
½ msk kokosmjöl
1 krm bakpulver
½ msk kanel
1 ägg
1 äggvita
½ dl kvarg
1 dl mjölk
½ msk smält kokosolja
En nypa salt
 
Blanda först ihop alla torra ingredienser och blanda sedan ner resten av ingredienserna. Grädda cirka 3 våfflor i ett våffeljärn.
 
Blåbärsfluffet gjorde jag genom att vispa en äggvita till ett fluff. I en annan bunke mixade jag frysta blåbär, kvarg och vaniljprotein. Sedan rörde jag försiktigt ihop allt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0