Idag är ingen vanlig dag...

...för idag är det min älskade Sebastians födelsedag! Vi har börjat dagen med riktigt god frukost och han har även blivit bortskämd med fina presenter :) Eftersom han har turen att fylla år på en röd dag så är vi LEDIGA, sköööönt. Det enda han har som önskemål för dagen är att vi ska träna och äta på Texas longhorn haha, vi får se vad vi hittar på fram tills dess. 
 
Saknade ni mig igår? Dagen bara flög förbi, var tvungen att gå upp 5.30 igår, det var en bra dag med lektioner som gick riktigt bra, kom hem 17.30 och ägnade resten av dagen åt träning och middag. Sen tog det inte lång tid i soffan innan jag somnade :) Jag tränade baksida ben igår och körde riktigt hårt så idag kan jag verkligen inte röra på mig, det bränner som in i satan. Detta i kombiantion men sjukaste träningsvärken någonsin i magen (??) gör att jag har lite svårt att röra på mig :P 
 
Hemma hos oss bjuds det inte på riktig tårta, här får man en nyttig protein-pannkakstårta :D 
 
Proteinpannkakor
1 äggvita
1 ägg
1 dl kvarg (130 g)
¼ dl mjölk
½ dl stevia strö
½ dl havremjöl
¼ dl vaniljproteinpulver
½ tsk bakpulver
Lite salt
 
Vispa äggvitan med stevian till ett hårt skum. Vispa de andra ingredienserna i en annan skål och vispa sedan samman allt. Stek pannkakorna någon minut på varje sida i en panna. Jag gjorde en större sats men det var på tok för mycket så jag har därför halverat receptet till er :) Jag toppade med vaniljkvarg (kvarg, vaniljproteinpulver och lite vatten), blåbär och kalorifri karamellsirap.
 
Jag bakade majsscones för första gången och de blev riktigt goda! 
 
Majsscones
1 dl majsmjöl
2 msk kvarg (43 g) 
½ dl mjölk
½ tsk bakpulver
1 msk chiafrön eller linfrön (kan uteslutas)
Lite salt
 
Blanda ihop ingredienserna och klicka ut till en stor scones eller två små. Sätt in i ugnen på 250 grader i 15 minuter. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0