Thai á la Josy

Hej hej! Vi har haft en riktigt mysig dag på jobbet, ingen stress utan har kunnat fixa och dona i lugn och ro, skönt! Pga. halsont så skippade jag gymmet idag, riktigt trist då jag verkligen ville dit :( Istället lagade jag god middag som var färdig lagom tills Sebastian kom hem från Stockholm för en stund sedan. Nu tänkte vi mysa ner oss framför dagens Idol-avsnitt :)
 
Dagens goda middag blev en thaigryta och ris för en gångs skull, riktig lyx! Fy vad trist det ser ut på bilden, jag måste lära mig kvällsinställningarna på systemkameran, varje kväll ger den mig huvudvärk. 
 
Thaigryta
1 kg kycklingfiléer
Några nävar wokgrönsaker
1 burk ananas, skuren i bitar
1 burk kokosmjölk
½ hackad chili
2 msk röd curry paste
1 msk ostronsås
1 tsk fisksås
1 tsk sesamolja (sesamolja, var har du varit i hela mitt liv??) 
1 dl cashewnötter
Salt & peppar
 
Strimla kycklingfiléerna och stek i lite olja, salta och peppra. Lägg över i en gryta. Stek wokgrönsakerna (eller koka dem) och lägg över i grytan med kycklingen. Tillsätt kokosmjölk, röd curry, ostronsås, fisksås, sesamolja och chili. Låt koka upp och puttra i några minuter, rör sedan i ananas och cashewnötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0