Weekend

Hej vänner <3 Tänkte bara kika in och önska er en trevlig lördagkväll. Mannen min tjatar från Paris att jag måste blogga mer så att han får läsa om mig nu när han är bortrest haha. Så: HEEEEJ ÄLSKLING! Hehe... 
 
Igår var ju Sara här, vi hade en jätte mysig kväll med middag och Idol. Jag lagade denna goda grytan och bakade även ett lingonbröd som vi hade till frukost. Brödet blev liiiiite torrt men ändå väldigt gott så nedan har ni recept. Alltså jag måste bara säga, fan vad många bra det är i Idol i år! Erik Rapp är ju bäst men det finns många andra bra också. Är dock sjukt besviken på vem som åkte ut igår... 
 
Om en liten stund kommer några vänner över hit för att ta några glas, de ska ut och dansa inatt men jag kommer att stanna hemma för jag ska hoppa in och jobba på Cubus nya butik på Mobilia imorgon. Ha en fin lördagkväll! 
 
Vår frukost imorse bestod bland annat av lingonbrödet jag bakade
 
Lingonbröd
7,5 dl mjöl (enligt receptet skulle det vara rågsikt men jag använde dinkel fullkorn) 
3 dl filmjölk
½ dl sirap
1,5 dl lingonsylt 
2 tsk bikarbonat
1 krm salt 
 
Blanda ihop ingredienserna och häll över smeten i en smord brödform. Sätt in i nedre delen av ugnen på 175 grader i en timme. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0