God fortsättning!

Hej bloggen. God fortsättning och gott nytt år! Håller bloggen på att dö ut? Jag vet inte riktigt... Det händer så mycket annat och jag har inte den motivationen jag hade tidigare. Det kommer kanske tillbaka. Jag har inte riktigt hittat tillbaka till gymmet efter pausen under flytten, vilket jag mår dåligt över. Jag saknar det jätte mycket! Detta år kommer innebära en hel del nya förändringar i mitt liv och jag vet inte hur det kommer gå med träning/blogg och mitt matintresse eftersom jag har nya rutiner framför mig. Jag har nämligen fått jobb som lärare! Jag är så lycklig men samtigt livrädd haha! Nu ska jag äntligen börja jobba med det som jag är utbildad till men det blir ett helt nytt liv (jag vet att det bara är ett jobb men det kommer givetvis prägla mitt liv också). Jag börjar jobba redan på tisdag och det är på en skola i Helsingborg vilket kommer innebära mycket pendling för min del. Jag är så taggad på vad detta nya år har att erbjuda, det kommer bli så spännande! Jag ska försöka hålla igång bloggen, men kanske inte i lika stor utsträckning som tidigare. 
 
Annars då, har ni haft en bra nyår? Vi hade nyårsmiddag här hemma för 14 personer som senare blev en stor fest som höll på fram till på morgonen. En riktigt lyckad kväll! På menyn stod jordärtskockssoppa med knaperstekt bacon till förrätt (recept här), helstekt oxfilé med potatisgratäng, sallad, hemmagjord bea och hemmagjord rödvinssås till varmrätt (recept på rödvinssåsen finns här) samt vit chokladpannacotta med hallon till efterrätt (recept här). 
 
Nyårsmiddagen :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0